۱۳۹۰ مرداد ۱۳, پنجشنبه

جنبشهایی از جنس فرنود راستگو

دنیای غریبی شده؛هیچ چیز آنطوری نیست که باید باشد و هیچ چیز آنگونه که به نظر می رسد نیست ولی یادمان باشد که همه چیز به دست ما هست که اینور و آنور می شود.بارها و بارها نوشتید که بهار عربی از راه رسید و ببین چگونه است که اعراب با یک اتحاد قوی و بدون عقب نشینی حکامشان را از تخت به زیر کشیدند.عرض کردم زود قضاوت نکنید این اول کار است.بعضی دیکتاتورها بودنشان بهتر از نبودشان است.توسعه گرا هستند و در فکر بالا بردن جایگاهشان در دنیا فقط یک مقدار زور گو هستند که باید با مدارا و اصلاح مسئله حل می شد تا اینکه اخوان المسلمینی از گرد راه برسد و تعیین تکلیف کند و سپس ارتش انقلابیون را از کف خیابانها براند و تازه این اول داستان انقلابی گری است .حال آنکه قدری این سوتر در سوریه و ایران دو حاکم جانی و روانی به جان مردمشان افتاده اند و هیچ آبی از آب تکانی نمی خورد یکی با توپ و تانک می کشد دیگری با باتوم و گشت ارشاد و اوین و ... درو می کند نسل بشر را.
گفتی ببین فلان بازیگر و کارگردان سینما را به خاطر عقیده و جنبش و پوشیدن سبز و ساختن فلان فیلم بازداشت کرده اند و دست فلان ارگان سپاه است و چه و چه !!عرض کردم خودم که هیچ ...چقدر از شعراینمان و اهالی موسیقی مان در زندان ها هستند که هیچ چهره ندارند ؟ چقدر جوان و فعال سیاسی و دانشجویی ؛چقدر استاد دانشگاه و وکیل در زندانهای طولانی هستند ؟چقدر ورزشکار در همین یک ماه جانشان از دست رفت آنهم به صورت کاملا مشکوک ؛ قایقران در آب غرق می شود،بانویی که هیمالیا فتح کرده به قعر دره ها می رود ،فوتبالیستهایش انواع و اقسان سکته ها را می زنند و مردان آهنینش به ضربتی از پای در می آیند.
و فردای روز رهایی آن بازیگر مورد نظرت ساخت فیلم جدیدش کلید می خورد!!
گفتی بیا و ببین مردم و جوانهایمان تمام ارکان نظام را انگشت به دهان گذاشت و ما سه ساعت رفتیم آب بازی و خز بازی کردیم و خلاصه تو روی رژیم ایستادیم.عرض کردم  حالا من از قالیباف که بگذرم که همه دنیا فهمیدند این برنامه خودشان است،حالا رفتی آب بازی این خیلی خوب است ولی تو همان فیس بوک گفتمت که بزرگش نکن،خودتان را که گرفتند و باز یک اعتراف مضحک دیگر از جنس مغز کوچک و نداشته این رژیم که تفریح و آب بازی در گرمای پنجاه درجه اش ،هنجار طالبانیش  را می شکند.
ولی بین خودمان باشد ،چرا اسمش را گذاشتی جنبش عظیم آب بازی و خز بازی؟؟؟با این کارت کدام یک از ارکان استبداد دینی رژیم فاشیستی آخوندی-سپاهی را لرزاندی !!نیروی انتظامی ؟کل داستان به یک قطع آب به پایان رسید!اگر آب بازی دائمی می خواهی راهش این نیست عزیز .
و در پایان گفتی جنبش فرنود و ..... شکل گرفته و بیست هزار تایی  در فیس بوک به حمایت برخواسته اند و چه جکها و طنازیها که دوستان مبارز راه آزادی نورزیده اند و خلاصه دنیایی فهمید که فرنودی هست که خودش میشورد ....!!ترس از این دارم که فرنود نیز به بهانه این هواداریتان سر از حبس خانگی در بیاورد.
و چه بگویم که در دنیایی که یک سرش همه برای آزادی قیمت خونشان را می دهند ما چه جنبشها و چه خیزشها تقدیم جهانیان می کنیم !!

هیچ نظری موجود نیست: