۱۳۹۰ مرداد ۱۷, دوشنبه

قرارگاه خون آشامها

پس از انتصابات ریاست جمهوری در ۲۲ خرداد ۱۳۸۸، به دستور شورای عالی امنیت ملی وظیفه کنترل پایتخت تا دو ماه (از ۲۵ خرداد تا ۲۵ مرداد ۱۳۸۸) بر عهده قرارگاه ثارالله و زیرمجموعه‌اش سپاه محمد رسول‌الله در تعامل با نیروی مقاومت بسیج گذاشته شد. در جریان اعتراض‌ها، شبه‌نظامیان بسیجی که در کنار ماموران نیروی انتظامی در مقابله با معترضان در تظاهرات تهران حضور داشتند، تحت فرماندهی سپاه محمد رسول الله بودند. برخی دیگر از منابع حمله به ستادهای موسوی در شب انتخابات و دستگیری اصلاح‌طلبان را به نیروهای لبنانی سپاه قدس با فرماندهی قرارگاه ثارالله نسبت می‌دهند.
اما شروع کار در جایی دیگر در اوایل دهه هفتاد بود که سازمانها و نهادهایی نوپا از دل قوانین  رژیم فاشیستی آخوندی-سپاهی در می آمد و اوج تحرکات این قرارگاه در هجده تیر هفتاد و هشت بود و آنچه به چشم دیدم در تیر هشتاد و دو بود در گرامیداشت آنچه در چهار سال قبل شروع کرده بودیم ...در شدیدترین سرکوبی که در آن دوران به یاد می آورم در سراسر تهران به خصوص شهرک غرب،کارگر،میدان محسنی و ...و حضور قرار گاه ثارالله !
در سال ۸۴ پس از انتقال جعفری به دفتر خامنه ای ، زاهدی که جایگزین او در ‏فرماندهی نیروی زمینی شده بود، همزمان فرماندهی قرارگاه ثارالله را برعهده گرفت. در تیر ۱۳۸۷حجازی قائم‌مقام فرمانده سپاه، باز هم با حفظ سمت به عنوان فرمانده قرارگاه ثارالله منصوب ‏شد.
می‌توان گفت فرمانده این قرارگاه، فرماندار نظامی تهران است. ثارالله مهمترین واحد امنیتی درون سپاه است. همیشه فرمانده این قرارگاه ‏یكی از سه  فرمانده ارشد سپاه است.نکته این که خبرگزاری فارس، خبرگزاری قرارگاه ثارالله است و بودجه و امکانات آن را همین قرارگاه تامین می کند.لازم به ذکر است که این قرار گاه زیر مجموعه هایی چون  سپاه محمد رسول‌الله متشکل از نیروهای کادر و وظیفه سپاه و گردان‌های عاشورا و ‏الزهرا نیز دارد که به اتفاق یک رزمایش درست چند ماه قبل از انتصابات هشتاد و هشت داشته اند و نقش مستقیم در کهریزک و زیر زمین وزارت کشور.داوود احمدی‌نژاد برادر محمود احمدی نژاد نیز در گذشته مدتی معاون قرارگاه ثارالله بوده است و اکنون نقش مهم پل ارتباطی ثارالله را در کابینه و درکنار برادرش برعهده دارد.

گفته میشود  نگرانی از نتیجه  و شکست احمدی نژاد همراه با یک گزارش در اختیار مجتبی خامنه‌ای قرار می‌گیرد تا با رهبر در این باره صحبت کند. دادن وقت اضافه تلویزیونی به احمدی نژاد، توصیه به چند سفر شتابزده استانی و باز گذاشتن دست او برای هر سخن و تلاشی که بتواند آراء وی را بالا ببرد، نتیجه‌ای‌ست که مجتبی خامنه‌ای به قرارگاه ثارالله باز می‌گرداند. در عین حال این توصیه توسط مجتبی خامنه‌ای در جلسه قرارگاه ثارالله که در آن از جمله فیروزآبادی و عزیز جعفری فرمانده سپاه حضور داشته‌اند ابلاغ می‌شود که در عین حال، شما طرح اقدام را دنبال کنید !
لیست دستگیری‌های وسیع از میان فعالان سیاسی، روزنامه‌نگاران، حقوقدان‌ها، رهبران دانشجوئی و... تهیه می‌شود.احمد وحیدی
بدلیل سالهای فرماندهی‌اش در سپاه قدس ماموریت مافوق سری واحد ضربه اول کودتا را برعهده می‌گیرد. شماری از افراد واحد امنیتی سپاه قدس که عمدتا لبنانی و فلسطینی (از افراد حماس) بوده‌اند واحد ضربه اول را تشکیل می‌دهند. نکته آنکه قرارگاه ثارالله در صورت بروز بحران و شرایط ویژه که تشخیص آن با شورای عالی امنیت ملی و تصویب شخص خامنه ای است، مسئولیت برقراری امنیت شهر تهران را عهده‌دار می‌شود.
آخرین جلسه قرارگاه ثارالله، به بهانه دفاع از نظام، تصمیم به آغاز عملیات می‌گیرد. اولین یورش به ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی در سراسر کشور و سرانجام یورش بزرگ با کمک واحد ضربه اول سپاه قدس در تهران صورت می‌گیرد. متعاقب آن، لیست دستگیری‌ها به اجرا گذاشته می‌شود. از همان نیمه شب دستگیری‌ها شروع می‌شود و روز بعد، بدنبال پخش بیانیه‌ای که آن را بیانیه کودتا می‌گویند با امضای علی خامنه‌ای، دستگیری‌ها سرعت می‌گیرد.
اما تظاهرات مردم سخن  دیگری بود و سقوط رژیم حتمی ...و بعد جمعه سیاه و سخنرانی جلاد ملت و آنچه که بر ما گذشت از یک سو زد و خورد و درگیری با نیروهای فیزیکیشان و از سوی دیگر مزدورانشان در میان مردم تا این حلقه اتحاد گسسته شود.

هیچ نظری موجود نیست: