۱۳۹۰ مرداد ۲۵, سه‌شنبه

قاچاقچیان رژیم

داوود بنی عامری ایرانی تبار سی و هشت ساله ای که در وودلند هیلز شیکاگو زندگی می کند در تاریخ بیست و چهار مرداد به جرم تلاش برای صادرات تجهیزات رادیویی و قطعات موشکی به ایران در دادگاه فدرال به تحمل چهار سال زندان محکوم شد.
 این اتفاق قرار بود از طریق امارات متحده عربی اتفاق بیفتد و البته این اتفاق برای چندمین بار در سال گذشته رخ داده است.در ارتباط با این پرونده دو نفر دیگر نیز متهم هستند یکی با نام مجید موسوی که در ایران است و سه سال قبل در حال ارسال قطعات موشک ضد تانک بوده اند و هم چنین سفارش دستگاه های تست رادیویی نیز داده شده بود و نفر دوم به نام آندرو تلمی نیز که وی نیز ایرانی است چهل ساله و ساکن کالیفرنیا که فعلا در انتظار محاکمه می باشد.
هفته پیش نیز یک هلندی به نام "اولریخ دیویس" پنجاه ساله به اتهام فرستادن کالاهای ممنوعه و قطعات هواپیما و پروکسید هیدروژن محاکمه شد.ظاهرا قطعات ارسالی به دست سپاه رسیده است.و یک سال قبل هم یک پژوهشگر ایرانی-آمریکایی که نزدیک به سه ونیم میلیارد پول از طریق خانواده اش در ایران دریافت کرده بود و ....!!!
اما جدای از مسائل مربوط به تحریم ها امروز نگرانی دنیای غرب،اسراییل و اعراب از برنامه هسته ای ایران به سمت هدایت جنبش های عربی است.آنچه که شبهاتش در مصر توسط اخوان المسلمین وجود دارد و حوادث سوریه و بحرین و ...
حال کشوری چون امارات به خاطر فاصله نزدیکش هم روابط تجاری با تهران دارد و هم روابط استراتژیک با واشنگتن. در این منافع تجار و ایدئولوژی حاکمانشان سبب شده که سیاستهایشان دو گانه شود.
در ایران بر کسی پوشیده نیست که بعد از چین که روابط تجاری گسترده دارد دو کشور ترکیه و امارات به خصوص از طریق دبی علاوه بر خاصیت تجاری به یک حیات خلوت برای ایرانیان و انواع و اقسام تجارتهای قانونی و غیر قانونی بدل شده که فکر نمی کنم لازم به ذکر باشد.جالب آنکه هر دو نیز به خاطر فرار از سلطه ایران با آمریکا اتحاد استراتژیک دارند.
و به خصوص امارات به لحاط تسلیحاتی به شدت تجهیز می شود و همین امر مسئله را پیچیده تر کرده،چه از طرفی همین تجهیزات نیز قابلیت فروش را دارد و رژیم هم تخصص خاصی دارد در دور زدن تحریمها و کپی کردن تکنولوژی.پس این احتمال دور از ذهن نیست که در آینده تعداد بیشتری در ارتباط با ارسال تجهیزات دستگیر شوند و دایره تحریم ها تنگ تر ....

هیچ نظری موجود نیست: