۱۳۹۰ مرداد ۳۱, دوشنبه

مدافع بی دفاع

هر کاری هم که بکنم نمی توانم این قضیه را که مادری فرزندانش را و فرزندان مادرشان را یازده سال فقط هفته ای یکبار از پشت میله ها(محیط زندان) ببینند و سالهای عمر بگذرد آنهم به جرم دفاع از کسانی که نیازمند دفاع هستند.....نمی توانم هضمش کنند.
ترجیح میدهم به جای میرحسین و ... کاری برای اینها انجام دهم و گرنه او که در خانه است و خیالش راحت که ژست اپوزوسیون هم دارد.
اینها بهانه ای بود که بگویم که نسرین ستوده وکیل مدافعی که به یازده سال زندان محکوم شده برای دومین هفته متوالی از دیدار حضوری با فرزندان و همسرش خودداری کرد به دلیل برخورد توهین آمیز با خانواده اش.خانم ستوده در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه و سرپرست دادسرای اوین، اعلام کرده است چون خوفناک‌ترین دادسرای ایران به طورغیر قانونی هفته گذشته خانواده‌اش را به اتفاق دو کودک خردسالش ساعاتی به گروگان گرفته است از این پس ترجیح میدهد برای آسیب نرسیدن به فرزندانش از انجام چنین ملاقاتی خودداری کند.
شانزدهم مرداد در جریان یکی از این ملاقاتهای کابینی و بیست دقیقه ای رضا خندان همسر ایشان که مطابق همیشه دفترچه یادداشتی به همراه داشت به همین خاطر با مامورین اطلاعاتی درگیر می شوند و نتیجه اش باز داشت پنج ساعته خانواده ستوده شده و خب نیما و مهراوه که هم خسته و گرسنه بودند و هم شاهد درگیریها در حضور مادر گریه می کنند ....
جزییات را که می خواندم واقعا کلافه و عصبانی بودم از این همه بی رحمی که در آن مملکت است و تصور فشار بی امان روحی بر این خانواده ...البته واقعا باید اعتراف کنم خانم ستوده قلبی محکم و به واقع ستودنی دارند...ایشان که وکالت بسیاری از زندانیان جریانات پس از انتخابات را به عهده داشت در آستانه برگزاری دادگاه برای تعلیق پروانه وکالت اش در نامه ای به همسرش می نویسد: من چه پروانه‌ی وکالت داشته باشم یا نداشته باشم به احکام ناعادلانه‌ی آنها معترضم. می‌خواهند دادگاهی برپا کنند تا پروانه‌ی وکالتم را ابطال کنند. البته پروانه‌ی وکالتی دارم که سعی کرده بودم ضمیمه‌ی شرافتم باشد. اگر روزی پروانه‌ی وکالت را حکومتی از من بگیرد، شرافتم را که با هیچ حکمی نمی‌تواند بگیرد. همان مرا بس. تا زمانی که این احکام غیر عادلانه به حیات خود ادامه می‌دهد و تا زمانی که دادگاه انقلاب به صدور احکام اعجاب انگیز خویش ادامه می‌دهد، عزیزم، من بی‌پروانه‌ی وکالت یا با پروانه، به این احکام معترضم.اعتراض به احکام ناعادلانه نیاز به پروانه‌ی وکالت ندارد. به آنها بگو پروانه‌ام را از من بگیرید، عدالت را نه.
رضا خندان می گوید :"شهریور پارسال همسرم بازداشت شد و اولین ملاقات حضوری ما خرداد ماه امسال بود. دادستان یا مسئولان قضایی این حق را از ما دریغ میکردند و به ما ملاقات نمیدادند.در تمام ایام عید نوروز هم هیچ ملاقاتی نداشتیم. عیدی که قاعدتا باید به خانواده ها مرخصی و ملاقت حضوری بدهند، ما حتی ملاقات کابینی هم نداشتیم. از ۲۶ اسفند تا ۱۹ فروردین هیچ ملاقاتی نداشتیم.این مظلومیت بچه ها و فشاری که به خانواده ها می آید واقعا غیر قابل تحمل هست."
دادگاه انقلاب برای اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی یک سال زندان و برای هر کدام از دو اتهام اقدام علیه امنیت ملی و نپوشیدن حجاب اسلامی در یک فیلم سخنرانی پنج سال زندان در نظر گرفته است.

و رژیم فاشیستی آخوندی-سپاهی که دم از قدرت و مدیریت می زند یک سخنرانی بدون پوشش مد نظرشان که برآمده از یک اسلام عربی است و هیچ ارتباطی با روح ایرانی مان ندارد باز هم پایه هایش سست می شود و امنیتش مخدوش که چنان حکم میدهد و روحی و جسمی توحش و شکنجه گری می کند.....و این کودکان... امیدوارم به زودی بساط ظلم ریشه کن شود و همه فعالان و انسانهای آزاده ای چون نسرین ستوده به آغوش خانواده شان بازگردند....و باز در برابر مناعت طبعتان سر تعظیم فرود می آورم .....بسیار باید از شما بیاموزند.



 

هیچ نظری موجود نیست: