۱۳۹۰ آذر ۲۶, شنبه

اسلام،آنچه که غرب باید بداند

این در واقع نام مستندی است که در سال 2006 در جشنواره رنسانس فیلم آمریکا به نمایش درآمد و تز اصلی آن،محوریت خشونت در اندیشه های اسلامی است .
فیلم در ۶ بخش متفاوت نتیجه گیری میکند که اسلام ذاتا یک مکتب خشونت پرور است که هدف آن اشاعه مکتب خویش بر سرتاسر جهان ولو با جنگ طلبی و خونریزی است. از دید رابرت اسپنسر، "این که فکر کنیم تنش هایی که اسلام امروز درگیر آن است بخاطر مسایلی چون وجود اسراییل و اشغال عراق و غیره هستند تفکری بسیار ساده لوحانه است، چرا که در واقع ریشه این تنش ها از قرن نخست هجری تا کنون در جریان بوده است و چه بسا اگر اشغال امروزی عراق و جنگ اعراب و اسراییل نبودند باز همین وضع در منطقه حاکم می بود"
سرگی تریفکویچ نیز مدعی میشود که "تقریبا هر نزاع بزرگی را که در نقشه کره زمین امروزه سراغ بگیریم، از سودان گرفته تا فیلیپین، اسلام بگونه ای در آن حضور دارد. اگر درگیریهایی که اسلام در آنها حضور دارد را از روی نقشه کره زمین حذف کنیم، تقریبا نزاعی اصلا در جهان نمی ماند."
نهایتا فیلم تلاش برای اعلان خطر به غرب را دارد و توسط صاحبنظران میهمان خود هشدار میدهد که "مسلمانان فقط وقتی سخن از صلح میزنند که در اقلیت باشند. تاریخ ثابت کرده که وقتی در اکثریت قرار گیرند دست به شمشیر میشوند و به زور، شریعت اسلام را در جامعه پیاده میکنند و صلح برایشان بی معنی میشود. چرا که پیام لااله الا الله یک پیام تمامیت خواه است و در ذات آن مصالحه وجود ندارد. نیست خدایی مگر خدای من، الله. از دیدگاه این مکتب سیاسی که اسلام نام دارد، جهان به دو قسم است: یا دارالاسلام است، یا دارالحرب."
واما شش بخش فیلم عبارتند از :
  • "لااله الا الله": اینکه قرآن و سنت رسول الله مجوز و مشوق استفاده از خشونت در برابر دیگر ادیان و ملل می باشد.
  • "جهاد": جنگ در راه خدا برای بسط امت اسلام
  •  "فتوحات اسلامی": چگونه اسلام پرچم خود را بر سر دیگر ملل و ادیان (یهودیان، مسیحیان، زرتشتیان، شبه قاره هند و غیره) گسترانید
  • "دروغ و جنگ": تقیه و نقش آن در حفظ موقعیت اسلام
  • "اسلام فقط یک دین نیست": چگونه احکام و شریعت اسلام منتهی به تمامیت‌خواهی و دیکتاتوریسم میشود.
  • "دار الحرب": بحث در مورد احکام الهی که به مسلمانان ساکن غرب دستور ساقط کردن نظامهای سکولار را میدهد.
در انتهای فیلم، مفتی مسجد عبدالقادر گیلانی در عراق نشان داده میشود که در حالیکه شمشیر از غلاف بیرون می کشد، با فریاد "الله اکبر! الجهاد فی سبیل الله!" قول کشتن آمریکاییان، انگلیسها، و "یهودیان خوک صفت" را میدهد.
 بر طبق محاسبات مرکز ملی مبارزه با تروریسم، در سال ۲۰۰۶، نزدیک به ۲۵٪ از وقایع تروریستی جهان منتسب به افراطیون مسلمان (سنی و یا شیعه) بود.جالب است بدانید در ۱۱ سپتامبر ۱۶۸۳، ارتش مسلمان امپراتوری عثمانی نبردی سهمگین برای فتح شهر وین و گسترانیدن پرچم اسلام در اروپا را آغاز کرد.
سوال این است که اتفاق بعدی چه خواهد بود و کی اتفاق خواهد افتاد؟
http://www.whatthewestneedstoknow.com

هیچ نظری موجود نیست: