۱۳۹۰ فروردین ۲۸, یکشنبه

از هنر تا خرافات

اول:بعضی از خبرها شدیدا آدم را شوکه می کند و شاید یک دو روز و یا حتی بیشتر وقت آدم را بگیرد که به یک نتیجه ای برسی که چرا اینجوری شد!!
مثلا یک روز از خواب بلند می شوی و می فهمی که نفر اول رژیم حاکم بر سرزمینت موقع دنیا آمدن لب به سخن باز کرده و بعد ازرخصت قابله بیرون آمده و آدم نمی داند اول صبحی این را کجای دلش بگذارد و چگونه این صبحانه را میل کند از شدت باز ماندن دهان و تا می آیی به خودت بیایی می فهمی فرمانده لشکر نیز کار و زندگی را زمین گذاشته و می گردند تا پیدا کنند قابله و خواهر آقا را تا گفته هایشان در تاریخ ثبت شود و مبادا تاریخ بدون ثبت قصه های خواهر ناتنیِ  خامنه ای برای آیندگان نوشته شود.
 البته کم نیست از این دست افاضات که رییس جمهوری بنشیند و از هاله نور و امداد غیبی و ... سخن بگوید و امثالهم در این سی و اندی سالی که از عمر این رژیم خرافه ساز و دروغ پرداز می گذرد که از قضا بیشتر اسباب خنده و دست مایه طنز پردازان می شود و نقل محافل و البته از جهاتی هم تحمیق جامعه که این مورد آخر کمتر به چشم می آید و اتفاقا قسمت مهم ماجرا هم هست.
این یعنی معرفیِ یک دیکتاتوری نظامی تحت لوای حکومت مذهبی بر مردم  تا با تکثیر این خرافه گرایی ها بلاخره آگاه شوند که  نه تنها چنین حکومتی به حقوق جهان شمول مردم ایران اعتنایی نمی کند بلکه قوای نظامی اش برای ثبت خرافات رغبت و از پس آن گمشدن و از بین رفتن حقایق دارد.
این اشخاص کسانی هستند که برای دیگر مذاهب حتی حق حیات قایل نیستند،مسیحیان را گروه گروه دستگیر می کنند،بهاییان را نابود،یهودیت را نفی،سنی ها را گوشه نشین می کنند و امروز می بینیم که در بین خودشان هم به وجود بی بصیرت ها پی برده اند!
در عصرعلم و تکنولوژی،دانشجویان را ستاره دار می کنند،می زنند،از پنجره خوابگاهشان به بیرون پرتاب می کنند،اساتید را اخراج و کلا هر مخالفی را یا در محبس می کنند یا بر سر دار و......
دوم: و صبحی دیگر از خواب بلند می شوی و متوجه میشوی که یکی از مفاخر ایران بر اثر سکته در بیمارستان است و می آیی خبرش را به اطرافیانت بدهی که تازه می پرسند این بابا که میگویی کی هست و باید این وسط بیایی و توضیح دهی که ایشان صاحب برند بیژن هستند و از طراحان نامی ایران در آمریکا که از طراحی پوشاک و ساخت ادکلن بگیر تا اتومبیل رولز رویس و رنگ زرد بیژنی
و از علاقه و عشقش به ایران و حمایت از اپوزوسیون و ....
وبعد از چند ساعت اخبار ضد و نقیض سرانجام فوت ایشان نیز تایید میشود و البته یک دنیا افسوس بابت از دست رفتن یکی دیگر از مفاخر ایران و باز صد افسوس از بقای کسانی که فقط مایه ننگ هستند و از قضا حاکمان وطنم
یادش همیشه زنده است"بیژن پاکزاد"
زنده باد ایرانی پاینده باد ایران

۲ نظر:

دست نویس گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
دست نویس گفت...

دوست ارجمندم؛
چه زیبا می نگاری! هزار آفرین بر دست و اندیشه ای که بدین گونه روشنگری می کنند. آفرین