۱۳۹۰ مهر ۸, جمعه

هیئت های اسلامی(دو)

حسینعلی منتظری:
مرجع تقلید شیعه و رییس خبرگان قانون اساسی و قائم مقام خمینی بعد از انقلاب بود و نماینده تام الاختیارش!اصل ولایت فقیه با پیشنهاد او وارد قانون اساسی شد.از مدافعان حکومت دینی بود و البته منتقدی در سالهای بعد ...
متولد نجف آباد اصفهان در یک خانواده کشاورز و بعد ها طلبه شد و به قم رفت...تا قبل از انقلاب اغلب نقش خمینی را به خصوص در نبودش بازی می کرد و به همین دلیل هم دائما در تبعید بود تا خمینی دیگری نشود و مرتب هم اعلامیه هایی می داد که ظاهرا تحرکات مسلحانه را در بر داشت و از دلایل باز داشت های وی به خصوص در کمیته ضد خرابکاری بود و جالب آنکه خامنه ای از کسانی بود که این اعلامیه ها را پخش می کرد..طالقانی ،مهدوی کنی،رفسنجانی و لاهوتی از شرکت کنندگان در جلسات او بودند .در پائیز سال ۱۳۵۷ زمانی که خمینی در نوفل لوشاتو در پاریس به سر می‌برد، حسین‌علی منتظری به پاریس سفر کرد و در خصوص انقلاب و شکل‌گیری حکومت اسلامی در ایران با خمینی مشورت نموده و دستوراتش را دریافت کرد.وی در طول دوران قائم مقامی رهبری از سوی مخالفان گربه نره لقب داده شده بود!
بعد ها به خاطر قضیه مهدی هاشمی (برادر داماد منتظری)و اعدام او در سال شصت  و شش،منتظری مقابل حکومت می ایستد و بعد از برکناری اش توسط خمینی ،به اعدام های سال شصت و هفت اشاره و از شکنجه ها و تجاوزاتی که در زندانهای رژیم میشده پرده بر می دارد و البته این اختلافات بعدها میشود سکویی برای پرش دیگر عناصر رژیم.‏به دنبال این مسأله بلافاصله ادامهٔ اقدامات به شکل تخریب دیوار و‏ ‏حصار اطراف بیت، محو و حذف نام و عکس‌های منتظری از کتب درسی،‏ ‏ادارات دولتی و معابر عمومی، تغییر نام خیابان‌ها و اماکنی که به نام‏ منتظری نامگذاری شده بود و جمع‌آوری رساله و تألیفات‏ ‏او و مزاحمت نسبت به بسیاری از شاگردان و علاقه‌مندان‏ ‏او ادامه یافت. علاوه بر فعالیت‌های فیزیکی فوق، تخریب‏ ‏شخصیت منتظری نیز با نوشتن رنجنام» توسط احمد خمینی و‏ ‏خاطرات سیاسی توسط ری شهری، مقالات توهین‌آمیز در روزنامه‌ها، سخنرانی‌ها و‏ ‏بیانیه‌های اهانت‌آمیز از طریق رادیو و تلویزیون و در مجالس و‏ ‏خطبه‌های نماز جمعه به طور مکرر صورت می‌گرفت.
قضیه مهدی هاشمی را که دنبال کنیم می رسیم به دو چیز:یکی قضیه ارتباط ایران و آمریکا و اسرائیل (ایران کنترا) و دیگری قتل دگر اندیشان حتی قبل از انقلاب (شمس آبادی و تقابل با خمینی)
اسامی افراد طرف مذاکره در قضیه مک فارلین:
آمریکا:رونالد ریگان،مک فارلین،جان بولتون ،ریچارد چنی،مایکل لدین،اوتو ریچ ،کاسپر وینبرگر و ...
ایران:روح الله و سید احمد خمینی،اکبر و علی رفسنجانی،محسن رضایی،قربانی فر!،مهدی هاشمی(سپاهی)،منتظری،نجف آبادی(آخوندی که ری شهری به اتهام لواط اعدامش کرد)،
اسرائیل:شیمون پرز،امیرام نیر،یاکو نیمرودی(رجوع به ریلود خویئنی ها)،آدولف شویمر
سایرین:خاشقچی(عربستان)،اورتگا(رییس جمهور فعلی نیکاراگوئه که در آن زمان رهبر شورشیان ساندینیستا در نیکارگوئه بوده است)،آلبرت حکیم (بریتانیا) و عماد مغنیه از لبنان

طالقانی:
از فعالین نهضت ملی شدن نفت و نهضت مقاومت ملی، از بنیانگذاران جبهه ملی دوم، از بنیانگذاران نهضت آزادی ایران، عضو مجلس خبرگان قانون اساسی و نخستین امام جمعه تهران پس از انقلاب ۵۷ بود.
در خانواده‌ای دارای روحیات انقلابی در روستای گلیرد طالقان دیده به جهان گشود، پدرش ابوالحسن علایی طالقانی نخستین استاد وی بود..او در دوره‌های مختلف و شرایط گوناگون نظیر رویداد کشف حجاب و وقایع ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به مخالفت علنی با رویکردهای جاری حکومت پهلوی پرداخت و همچنین بارها به دلایل مختلف نظیر پنهان کردن سید مجتبی نواب صفوی که در آن زمان فراری محسوب می‌شد یا ارائه آموزش‌های مذهبی و مبارزاتی و انتشار اعلامیه‌های اعتراضی به تبعید و زندان محکوم شد...بعد از مطهری ریاست شورای انقلاب را بر عهده گرفت و نماینده مردم تهران در مجلس شد ...او از مخالفان اصل ولایت فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی بود و این مخالفت را در نامه ای خطاب به مجلس در روزهای آخر عمر خود اظهار کرد!سکته قلبی تنها در خانه،مسدودیت تلفن و عدم وجود اتومبیلی برای رساندن به بیمارستان .. و بعد از مرگش ولایت فقیه وارد قانون اساسی می شود .

سید احمد خمینی :
دومین فرزند خمینی است و متولد قم ...احمد خمینی در سال‌های پس از انقلاب در سازماندهی روابط  خمینی با مسئولان نقش مهمی داشت. از میان این نقش‌ها، نقش وی در برکناری آیت‌الله منتظری از قائم مقامی رهبری و نگارش نامه سرگشاده‌ای که با عنوان "رنجنامه"منتشر شد، بسیار پررنگ بوده‌است.
سید احمد خمینی در نامه‌ای به عموی خود سید مرتضی پسندیده ضمن انتقاد شدید از ملی گراها، با عنوان اینکه مسأله ملی‌گراها مسأله‌ای خطرناک است، ملی‌گرایی را مقابل اسلام گرایی می دانسته است .احمد خمینی از حامیان خامنه ای بود و از کسانی بود که از قول پدرش خاطراتی  گفت که در نهایت سبب انتخاب خامنه ای به رهبری شد.
البته بعد از مرگ پدر ظاهرا به مرور زمان متوجه چیزهایی می شود یا قواعد بازی به دستش می آید یا چه!!به هر حال ظاهرا از بازرگان و منتظری دلجویی می کند و اظهار تاسف از همدستیش با رفسنجانی و ری شهری برای...اسرار جنگ را از پرده به بیرون می کشد و مفاسد اقتصادی را افشا می کند(وزارت اطلاعات و فعالیتهای اقتصادیش) و به حضور شیخ علی تهرانی در ایران اعتراض می کند.چند روز مانده به نوروز به طرز مشکوکی دچار سکته ای از نوع مرگبار شده و طومارش پیچیده شده و عید هم عزا نشده و سالها بعد عماد باقی،سپاهی قدیم خبر از قتل وی توسط سم و محفل سعید امامی می دهد که سید حسن فرزندش هم آنرا تایید می کند.

شیخ علی تهرانی:
علی‌مراد خانی ارنگه معروف به شیخ علی تهرانی  نماینده استان خراسان در مجلس خبرگان قانون اساسی، شوهرخواهر سید علی خامنه‌ای، و از شاگردان خمینی بود . او دارای درجه اجتهاد است. پس از انقلاب، شیخ علی تهرانی به انتقاد علنی از سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی می‌پرداخت و در کلاس‌های درس، از مسئولان رده بالای جمهوری اسلامی بدگویی می‌کرد.
او پس از انقلاب به عراق رفت و به همراه خانواده در عراق، به مجاهدین خلق پیوست اما پس از پایان جنگ، در سال ۱۳۷۴ به ایران بازگشت. او در ایران به بیست سال زندان محکوم شده است اما غالبا در خارج از زندان، در حبس خانگی است.
قبل از انقلاب به ظاهر فردی مهم در حوزه مشهد بوده و غالبا از او با نام استاد علی تهرانی در اسناد یاد شده است.به علت علاقه ای که به بحث اقتصاد داشت بعدها در کمیسیون اقتصادی خبرگان فعالیت کرد.اما مانند لاهوتی به مجاهدین تمایل داشت و حتی در جریانات مجلس از نهضت آزادی ها حمایت می کرده است.وی در تاریخ ۲۵/۱۰/۱۳۵۸ طی نامه‌ای به خمینی در خصوص افغانی بودن جلال الدین فارسی یکی از کاندیداهای اولین دوره ریاست جمهوری تذکر داده و نسبت به انتصاب سیدعلی خامنه‌ای به امامت جمعه تهران شدیدا اعتراض نمود.ضمنا این نکته هم جالب است بدانید که بعد از انقلاب قاضی مناطق مشهد و اهواز بوده و مسئول تحقیق سینما رکس .که بعد ها عنوان می کند که منتظری و سه نفر دیگر از علمای قم طرح آتش زدن سینما را می ریزند تا آن مناطق نیز شلوغ شود !
با فرار بنی صدر و رجوی،او نیز راه عراق را در پیش می گیرد و بعد ها میشود شکنجه روحی اسرا !!
۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۴، بدری خامنه‌ای  در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد حضور یافت. وی در این کنفرانس گفت که به همراه ۳ دختر و ۲ پسرش برای پیوستن به پدرشان از میان جبهه ایران-عراق فرار کرده و به عراق آمده‌است و فاقد گذرنامه هستند. او افزود که علی خامنه‌ای کمک به وی را رد کرده‌است.محمود مرادخانی فرزندش این روزها نقش به اصطلاح اپوزوسیون دارد و در رسانه ها به شکل ملایم افشاگری می کند !!

هیچ نظری موجود نیست: